Monday, May 23, 2011

Pimp up your wall


Bloemetjes, stickers of toch maar een foto?



Mijn logeer kamertje is aan een makeover toe, om te bedenken hoe ik het wil hebben ga ik midden in de kamer op de vloer zitten en neem de ruimte in me op. het enige wat ik zeker weet is dat er behangen gaat worden, dat is niet alleen makkelijk en snel maar ook iets wat ik zelf kan doen. Ik besluit te wachten tot het najaar. Als ik de kamer verlaat draai ik me nog even om........., de lange muur, daar moet iets spannends mee gebeuren. En met iets spannends bedoel ik niet pimpel paars met groene strepen , nee, ik dacht meer iets in de trand van een grote sticker of foto. Weg met die kleurloze kamer.

 Tegenwoordig bestaan er heel veel technieken waarmee wij onze muren kunnen bewerken. Een simpel behangetje volstaat niet meer. We willen meer, veel meer, de fabrikanten spelen hier handig op in, de ontwikkeling van wanddecoratie wordt steeds beter, en het aanbod wordt steeds groter.
Tegenwoordig kun je ook muurstickers kopen, deze stickers kun je in vrijwel elke ruimte en op elke muur plaatsen (vraag advies bij de leverancier) voor het beste en mooiste resultaat neem dan een sticker die de halve of hele muur beslaat. Kies je toch voor kleine stickers neem er dan een paar, plaats ze bij elkaar. Zo creëer je een maximale glamour look. 



Wat nu ook de naam trendy heeft gekregen zijn printjes en bloemen, het mag weer, niks oma’s behang maar helemaal van nu. Wat ook  nog steeds kan, is fotobehang. Je ziet tegenwoordig niet alleen maar fotobehang van een stad, dier, strand of van de Jungle, maar ook een zelf portret, die ene mooië vakantie foto, een mooié foto van je kind(eren) of wat ook speciaal is, je mooiste trouwfoto, tegenwoordig mag en kan bijna alles.   

Tip 1:                                                                                                                   

Stel, je slaapkamer is (net als de mijn logeerkamer) aan een makeover toe, behang alle wanden in de zelfde kleur, op de wand waar het hoofdeinde van je bed staat plak je een “Tekst” sticker  met bv: Slaap lekker, Welterusten, Sweet Dreams of kies voor een stoute tekst!!  Als je niet zo van de teksten bent kun je ook voor een mooië bloem kiezen, de keuze in bloemen is eindeloos dus er zal altijd wel iets van je smaak tussen zitten. Ik zelf ben wel voor de stoute tekst, maar dan wel in mijn eigen slaapkamer!


Tip 2:                                                                                                                   Kies je voor foto behang, ook hier geld; hou de anderen muren rustig, want een fotomuur kan op zich al druk genoeg zijn. Hoe rustiger de muren, hoe mooiër de muur uitkomt. Schroom je niet om voor een fotomuur een bank, bureau of anderen meubelstukken te plaatsen., je kunt hierdoor een 3D effect crieeeren. Dit maakt je kamer nog spannender. Bedenk van te voren welke sfeer er bij jou interieur past, kijk goed naar de meubels die je al hebt staan, en stem hier  de sfeer van je foto op af.    




Xoxo ButterFly





No comments:

Post a Comment