Saturday, May 14, 2011

Slaapkamer voor de kleintjes.


Piraat of Zeemeermin




Als klein meisje was mijn slaapkamer vrij simpel, geen gekleurde muren,  geen tv of mooi installatie, geen zelf gekozen vloer, nee geen poespas niks zelf kiezen want als kind had je niets tewillen. Mijn behang was het zelfde als alle andere muren in huis, een beetje grauw wit, je kent het wel, geen vlees geen vis!  De kleur van mijn vloer bedekking kan ik me niet eens herinneren. Ik weet wel dat aan de inrichting van mijn (en de anderen) slaapkamers weinig aandacht aan werd besteed, maar ach zo was dat in die tijd, en ik wist niet beter. In mijn kamer hingen posters, want al mijn vriendinnetjes hadden poster aan de muur, dus ook ik had ze. De ene maand was het de ene popster de anderen maand hing er weer iemand anders aan mijn muur. Ik had mijn eigen slaapkamer en daar was ik heel trots op en al had ik dan zelf niet mijn spulletjes uitgezocht, het was mijn domein en ik was er heel gelukkig mee.




Vandaag de dag is het heel anders, we besteden heel veel aandacht aan de baby/kinder kamer.  (aan de tiener kamer branden we onze handen niet, de tieners weten heel goed wat ze wel en niet willen)   De kinderen mogen zelfs mee denken over hoe hun kamertje er uit moet zien.We zoeken alles met zorg uit, kleuren, materialen en alles wat we in de ruimte plaatsen wordt goed door en overdacht.      Niets is meer onmogelijk, alles kan en mag gecombineerd worden. Eerder gaven we via bepaalde kleuren aan of de kamer voor een meisje of jongen bestemd was, maar met de komst van de thema kamer wordt de bestemming van de kamer met een thema uitgedrukt. In deze kamers kunt je, je fantasie de vrije hand geven.







Begin je aan een Thema kamer, bedenk dan van te voren welke materialen en kleuren het beste bij je thema passen. Maak bv. op een A4 velletje een impressie van hoe je wilt dat de kamer er uit moet gaan zien. Ga op zoek naar staaltje van behang, verf en stoffen, zo kun je voordat je echt gaat beginnen al een aardig beeld krijgen. Ook kun je hier zien of alles wel bij elkaar past,  je kunt veranderringen  en/of kleuren aanpassen.
Verzamel zo veel mogelijk foto's, boekjes, folders enz. van de thema die je gekozen hebt, zo hou je steeds in het oog wat er allemaal bij jou thema past







TIP:
Loop ook eens een rommelmarkt op, hier kun je vaak leuke meubeltjes voor weinig kopen, deze meubeltjes kun je dan aan je thema aanpassen. Met een nieuw likje verf en leuke stof krijgt je meubel een 2de leven!
Maar wat ik je vooral wil mee geven is, DURF, durf  de kinder/baby kamer om te toveren, durf over de top te gaan, je zult zien dat niet alleen de kleintjes "a lot of fun" er in hebben, maar ook jij zult je weer even kind voelen








XOXO, ButterFly




No comments:

Post a Comment